Quest to edukacyjna gra terenowa częściowo łączącą w sobie elementy podchodów i gier harcerskich. Uczestnicy zabawy poruszają się nieoznakowanym szlakiem na podstawie rymowanych wskazówek, które będą im udostępnione w ulotkach opublikowanych zarówno w wersji drukowanej, jak i elektronicznej. Pokonując trasę questu uczestnicy muszą rozwiązać zagadki, które pozwolą im odgadnąć hasło. Zagadki oraz cały tekst pisany jest wierszem, co ma ułatwić zapamiętanie zawartych w nim informacji historycznych, przyrodniczych, kulturowych czy lokalnych legend lub prozą, która zarezerwowana jest dla poważnych tematów questów. Każdy uczestnik sam sobie jest przewodnikiem. Na końcu każdego questu na „questowiczów” czeka niespodzianka w postaci ukrytego skarbu, którą jest np. możliwość zdobycia okolicznościowej pieczątki, potwierdzającej ukończenie szklaku oraz zdobyta wiedza.
QUESTY DO POBRANIA:
Quest 1. Królewskie miasto kaperskie – Puck
Gdzie to jest?
Puck zlokalizowany jest w północnej części województwa pomorskiego, nad Zatoką Pucką.
Jak dojechać?
Do Pucka prowadzi droga krajowa 216.
Początek questu:
Stary Rynek w Pucku.
Potrzebne rzeczy:
Długopis.
Czas przejścia questu:
45 minut
QUEST DO POBRANIA
Quest 2. Samochodem przez Półwysep Helski
Gdzie to jest?
Półwysep Helski, województwo pomorskie.
Jak dojechać?
Droga krajowa 216
Początek questu:
Centrum Edukacji i Promocji MERK, ul. Portowa 15 we Władysławowie, za Urzędem Miasta, przy scenie letniej.
Rodzaj questu:
Przyrodniczy, samochodowo-pieszy.
Potrzebne rzeczy:
Długopis
Czas przejazdu questu:
1 – 3 godziny
QUEST DO POBRANIA
Quest 3. Z bohaterem w obronie Ojczyzny.
Gdzie to jest?
Miejscowość Hel zlokalizowana jest na końcu Półwyspu Helskiego.
Jak dojechać?
Muzeum Obrony Wybrzeża zlokalizowane jest przy wjeździe do Helu, z głównej drogi należy skręcić w drogę leśną zgodnie ze znakami.
Początek questu:
Wejście na teren Muzeum Obrony Wybrzeża, za kasą biletową.
Potrzebne rzeczy:
Długopis.
Czas przejazdu questu:
35 minut.
QUEST DO POBRANIA
Uwaga! Quest sezonowy. Dostępny od 1 maja do 31 października w godzinach pracy obiektu.
Quest 4. Skarby przyrodnicze Helu
Gdzie to jest?
Miejscowość Hel zlokalizowana jest na końcu Półwyspu Helskiego.
Jak dojechać?
Droga krajowa 216.
Początek questu:
Dom Morświna, ul. Portowa 4, Hel.
Czas przejścia questu:
50 minut
QUEST DO POBRANIA
Quest 5. Król Kaszubów
Gdzie to jest?
Północne Kaszuby, wschodnia część Puszczy Darżlubskiej.
Jak dojechać?
Droga krajowa 216, w Sławutowie należy skręcić w stronę Osady Sławutowo zgodnie ze znakami.
Początek questu:
Osada Sławutowo, Wejherowska 76, 84-100 Sławutowo
Rodzaj questu:
Przyrodniczy, rowerowy
Potrzebne rzeczy:
Długopis, ołówek, kamizelka odblaskowa
Czas przejazdu questu:
2 godziny
QUEST DO POBRANIA
Quest 6. Spacer z gburem
Gdzie to jest?
Wieś Nadole położona w województwie pomorskim, w powiecie wejherowskim, w gminie Gniewino nad zachodnim brzegiem Jeziora Żarnowieckiego.
Jak dojechać?
Drogi krajowe 213, 215, 218 do Krokowej, z Krokowej drogi lokalne w stronę Kartoszyna.
Początek questu:
Wejście do skansenu, ulica Bałtycka 2, 84 – 250 Nadole.
Rodzaj questu:
Kulturowy, pieszy.
Potrzebne rzeczy:
Długopis.
Czas przejścia questu:
35 minut
QUEST DO POBRANIA
Uwaga! Quest dostępny od wtorku do niedzieli w godzinach pracy obiektu – godziny-otwarcia.
Quest 7. Codzienność generała
Gdzie to jest?
Władysławowo – miasto w północnej Polsce, w województwie
pomorskim, w powiecie puckim, w gminie Władysławowo.
Jak dojechać?
Droga wojewódzka 216.
Początek questu:
Izba Administracji Skarbowej, ul. Hryniewieckiego 3 – pomnik naprzeciwko.
Rodzaj questu:
Historyczny, pieszy.
Czas trwania questu:
50 minut
Potrzebne rzeczy:
Długopis
QUEST DO POBRANIA
Quest 8. Drzewa widziały najwięcej.
Gdzie to jest?
Las Piaśnicki położony jest w gminie Wejherowo, która leży w północnej części województwa pomorskiego w powiecie wejherowskim.
Jak dojechać?
Las Piaśnicki znajduje się przy drodze wojewódzkiej 218 na trasie pomiędzy Wejherowem a Krokową (jadąc od strony Krokowej po prawej stronie, jadąc z Wejherowa po lewej)
Początek Questu:
Parking przy Pomniku Pamięci Pomordowanych przy drodze 218: ok. 8 km od Wejherowa, 1 km od Piaśnicy Wielkiej
Rodzaj questu: historyczny
Potrzebne rzeczy: długopis
QUEST DO POBRANIA
Uwaga! Ulotka zawiera drastyczne opisy.
Quest 9. Marsz Śmierci. O pamięć, nie o zemstę wołają nasze cienie.
Gdzie to jest?
Rybno jest miejscowością położoną na terenie Gminy Gniewino, zlokalizowaną ok. 15 km od stolicy powiatu – Wejherowa (województwo pomorskie).
Jak dojechać?
Rybno leży ok. 10 km od drogi krajowej nr 6 (zjazd w Bolszewie obok Hotelu Victoria – najlepiej kierować się na Gniewino).
Początek questu:
Parking przy Kościele filialnym pw. Świętego Brata Alberta Chmielowskiego w Rybnie, ul. Kościelna 6.
Potrzebne rzeczy:
Długopis, kamizelka odblaskowa.
Czas przejazdu questu:
45 minut
QUEST DO POBRANIA
Quest 10. Spacer z olbrzymami
Gdzie to jest?
Miejscowości Czymanowo i Nadole nad Jeziorem Żarnowieckim w Gminie Gniewino (województwo pomorskie).
Jak dojechać?
Nadole i Czymanowo leży ok. 20 km od drogi krajowej nr 6 (zjazd w Bolszewie obok Hotelu Victoria – najlepiej kierować się na Gniewino).
Początek questu:
Na parkingu przy wejściu głównym do budynku siłowni Elektrowni Wodnej Żarnowiec (naprzeciw zielonych rurociągów derywacyjnych elektrowni)
Rodzaj questu: kulturowy, pieszy, noridc walking
Czas trwania questu: 1,5 godziny
Potrzebne rzeczy: długopis
QUEST DO POBRANIA
UWAGA! Quest sezonowy. Dostępny od 1 maja do 15 września w godzinach pracy obiektu.
Quest 11. Ze Szczegółowcem szukając rzeźb.
Gdzie to jest?
Gmina Wejherowo położona w północnej części województwa pomorskiego w powiecie wejherowskim.
Jak dojechać?
Gmina Wejherowo położona jest wzdłuż drogi krajowej nr 6 łączącej Gdańsk ze Szczecinem, z kolei z północy na południe gminę przecina droga wojewódzka nr 218.
Początek questu:
Biblioteka i Centrum Kultury Gminy Wejherowo w Dworku Drzewiarza w Gościcinie, przy ulicy Drzewiarza 2, niedaleko dworca kolejowego- zjazd z drogi krajowej nr 6 w ulicę Drzewiarza.
Potrzebne rzeczy:
Długopis.
Czas przejazdu questu:
1 godzina
QUEST DO POBRANIA
Quest 12. Spotkanie z duchem