Stowarzyszenie Turystyczne "Kaszuby Północne"
Lokalna Organizacja Turystyczna
Adres biura:
Kłanino, ul. Pałacowa 14, 84-107 Starzyno,
tel. +48 603 039 013
e-mail: biuro@kaszubypolnocne.pl
Nr konta:
Bank Spółdzielczy w Pucku
IBAN: PL85 8348 0003 0000 0000 0329 0001
NIP 587 15 28 445, Regon 192072157, KRS 0000008727
Pracownicy Stowarzyszenia:
Dyrektor biura: Barbara Mudlaff biuro@kaszubypolnocne.pl, tel. +48 603 039 013
Członkowie Stowarzyszenia Turystycznego "Kaszuby Północne" LOT:
Powiat Pucki, Miasto Hel, Miasto Jastarnia, Gmina Kosakowo, Gmina Krokowa, Gmina Puck, Miasto Władysławowo, Harcerski Ośrodek Morski, Twoja Telewizja Morska Sp. z o.o., Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubko-Pomorskiej w Wejherowie, Ekohel Sp. z o.o.
Kadencja 2021-2025
Skład Zarządu:
Marta Balicka - Prezes
Anna Padée - Wiceprezes
Żanna Sępińska - Skarbnik
Skład Komisji Rewizyjnej:
Tyberiusz Narkowicz - Przewodniczący
Sławomir Dębicki - Członek
Marcin Selonke - Członek
Stowarzyszenie Turystyczne "Kaszuby Północne" Lokalna Organizacja Turystyczna istnieje na rynku od ponad 20 lat. Naszą misją jest pokazywanie Kaszub Północnych jako raju dla podróżujących ceniących naturę, dziedzictwo, kulturę. Chcemy utrzymać status rozpoznawalnej marki turystycznej w Polsce. Zajmujemy się promocją turystyczną powiatów: puckiego i wejherowskiego, wspomaganiem funkcjonowania i rozwoju informacji turystycznej oraz modernizacją infrastruktury turystycznej.
Swoje cele realizujemy poprzez m. in.:
- produkcję wydawniczą przewodników turystycznych oraz prasy regionalnej Ziemia Pucka.info, ziemiapucka.info
- dystrybucję wykonanych materiałów promocyjnych na stoiskach wystawienniczych oraz w punktach informacji turystycznej,
- organizacja festiwalu wokół szlaków turystycznych,
- komunikacja online dla marki Kaszuby Północne
- promocję wydarzeń kulturalnych i sportowych w regionie,
Skutecznie pozyskujemy środki unijne na realizację projektów tj.:
- Błękitne wakacje na północnych Kaszubach 97 452, 14 zł
- Utworzenie Szlaku Historii Militarnej Kaszub Północnych 453 261, 10 zł.
- Rozbudowa i oznakowanie małej infrastruktury - istniejącej sieci ścieżek rowerowych znajdujących się na obszarze PLGR w celu ustandaryzowania oznaczenia oraz spopularyzowania, wśród społeczności Powiatu Puckiego i turystów odwiedzających ten region, aktywnych form spędzania czasu wolnego 76 897,63 zł.
- Dostosowanie informacji turystycznych do potrzeb osób niepełnosprawnych 76 853,20 zł.
- Cztery pory roku na Kaszubach Północnych - tworzenie marki turystycznej Kaszub Północnych poprzez przeprowadzenie dwóch kampanii promocyjno-edukacyjnych 199 999,00 zł.
- Dwory i pałace południowego Bałtyku 110 400 EUR
- Przygotowanie i wydruk albumu fotograficznego Kaszuby Północne w trzech językach obcych 9 133,80 zł
- Gastronomiczna promocja Ziemi Puckiej - Festiwal Ryby i Wina 19 137,00 zł
- Przyroda Północnych Kaszub - film edukacyjny 20 000,00 zł
- Przygotowanie i druk publikacji o starych alejach drzew – wizytówce pomorskiego krajobrazu 13756,00 zł
- Produkcja wydawnicza przewodnika wędkarskiego - 25 000,00 zł
Korzyści poszczególnych sektorów z tytułu uczestnictwa w LOT – ogólnie (opr. Marek Migdal):
Władza lokalna – skuteczna realizacja zadań własnych w zakresie turystyki – rozwój gminy;
Przedsiębiorcy – zysk finansowy;
Organizacje pozarządowe – realizacja celów statutowych;
Mieszkańcy – miejsca pracy i nowe ogólnodostępne usługi w sektorze turystyki i rekreacji;
Turyści – atrakcyjna i bogata, spełniająca oczekiwania oferta turystyczna;
Cała społeczność – rozwój regionu, rozwinięta infrastruktura, więcej turystów (czyli pieniędzy), spadek bezrobocia.
Korzyści poszczególnych sektorów z tytułu uczestnictwa w LOT – szczegółowo (opr. Marek Migdal):
Samorząd lokalny (gminny i powiatowy)
– merytoryczne wsparcie ze strony lokalnych przedsiębiorców i sektora pozarządowego w identyfikcji walorów turystycznych;
- oszczędności na ekspertyzach i badaniach - przedsiębiorcy i sektor pozarządowy mogą dzielić się z urzędnikami własną wiedzą;
- możliwość zlecania części zadań własnych organnizacjom pozarządowym, które mogą łatwiej uzyskać dodatkowe fundusze;
- społeczna akceptacja swoich działań, ponieważ każdy etap prac nad produktem turystycznym jest wykonywany w konsultacji ze społecznością lokalną;
- możliwość przystąpienia do inwestycji w turystyce w partnerstwie publiczno-prywatnym z przedsiębiorcami turystycznymi, co pozwoli na pozyskanie większych środków i zwiększenie zakresu prac;
- możliwość pozyskania inwestorów prywatnych do realizacji inwestycyjnych zadań własnych w turystyce, ponieważ LOT może stanowić doskonałą platformę kontroli tego rodzaju przedsięwzięć (może np. tworzyć niekomercyjne spółki celowe, powołane tylko do wykonania konkretnej inwestycji);
- możliwość pozyskania środków, do których nie ma dostępu samodzielnie (np. kredytów inwestycyjnych przyznawanych spółkom celowym, venture capital czy green-fields);
- zyskuje szerokie możliwości promocji swoich atrakcji turystycznych dzięki zaangażowaniu wielu podmiotów, zwiększeniu możliwości pozyskiwania środków oraz wykorzystaniu możliwości oferowanych w ramach systemu organizacji turystykiw Polsce przez POT i ROT.
Przedsiębiorcy turystyczni i inne podmioty komplementarne
- zyskują realny wpływ na rozwój turystyki na swoim terenie, działania poprzez ścisłą współpracę z władzami lokalnymi;
- możliwość uczestniczenia, na etapie koncepcyjnym i inwestycyjnym, w przedsięwzięciach biznesowych, które zagwarantują im wieloletnie zyski ze świadczenia usług turystycznych płynące ze zrealizowanych inwestycji;
- mogą stać się właścicielami, administratorami lub zarządcami powstałych w ramach inwestycji atrakcji turystycznych (w zależności od formy i udziału w finansowaniu inwestycji), co pozwoli im czerpać dodatkowe zyski;
- mogą uczestniczyć w przedsięwzięciach biznesowych, które finansowane są z funduszy publicznych, w szczególności unijnych, o które nie mogliby aplikować samodzielnie;
- zyskują szereg możliwości szkoleniowych i okazji do pozyskania biznesowego know-how w turystyce dla siebie i swoich kadr;
- zyskują szeroki dostęp do klientów, oferując swoje produkty w pakiecie usług turystycznych;
- rozszerzają rynek zbytu swoich usług i produktów;
- obniżają koszty promocji i reklamy swoich usług, korzystając z promocji całego produktu turystycznego, organizowanej przez LOT, wspieranej przez władze lokalne, wojewódzkie, POT i ROT;
- obniżają znacząco koszty marketingu i sprzedaży swoich usług, korzystając z działań prowadzonych przez LOT (wypracowane przez organizację zasady komercjalizacji i rozwoju produktu turystycznego);
- uzyskują przychody ze sprzedaży swojej oferty produktowej turystom.
Organizacje pozarządowe
- zyskują realny wpływ na rozwój turystyki na swoim terenie działania poprzez ścisłą współpracę z władzami lokalnymi;
- stają się partnerem we wspólnych przedsięwzięciach, a nie petentem lub oponentem władz;
- realizują swoje cele statutowe poprzez aktywne uczestnictwo swoich członkówwe wszystkich zadaniach LOT, które mieszczą się w zakresie ich działalności statutowej;
- zyskują możliwość uczestniczenia w jednostkach prowadzących inwestycje w lokalnej turystyce (np. w spółkach celowych jako przedstawiciele LOT);
- mogą uzyskać urzędowe dotacje na wykonanie zleconych im zadań własnych gminy/powiatu na poszczególnych etapach procesu kreowania produktu turystycznego;
- uzyskują partnera w postaci samorządu przy aplikowaniu na fundusze pomocowe na realizację konkretnych zadań statutowych (zbieżnych z działalnością LOT i zadaniami własnymi władz);
- zyskują szereg możliwości szkoleniowych w turystyce dla swoich członków;
- zysują szerokie możliwości promocji swojej działalności dzięki współpracy z wieloma podmiotami komercyjnymi i władzami oraz możliwościom oferowanym LOT przez władze wojewódzkie, POT i ROT;
- mogą stać się właścicielami, administratorami lub zarządcami powstałych w ramach inwestycji atrakcji turystycznych (w zależności od formy i udziału w finansowaniu inwestycji), co pozwoli im czerpać zysi na działalność statutową.
Aby przystąpić do Stowarzyszenia należy złożyć wypełnioną deklarację członkowską i odpis z właściwego rejestru. Po podjęciu stosownej uchwały przez Zarząd dany podmiot staje się członkiem Stowarzyszenia. Obowiązuje składka członkowska na 2024 rok w wysokości 650 zł dla osób prawnych i innych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą.
Co daje członkostwo w LOT?
- pełnoprawny udział w Zebraniach Walnych Członków
- udział w promocji turystycznej powiatów puckiego i wejherowskiego; współtworzenie planów promocyjnych; współpraca z podmiotami
- możliwość promocji swojego obiektu w mediach społecznościowych oraz kanałach turystycznych
- wykonywanie działań określonych w statucie
- promocję członków podczas udziału w ogólnopolskich imprezach targowo-wystawienniczych oraz eventach w regionie
- reklamę obiektu w postaci szczegółowych informacji na oficjalnej stronie www.kaszubypolnocne.pl
- rekomendowanie członków w publikacjach, ulotkach, materiałach promocyjnych wydawanych przez LOT "Kaszuby Północne" wraz z zamieszczaniem pełnych danych teleadresowych obiektów i dystrybucja w punktach informacji turystycznej w powiecie puckim, wejherowskim, Gdyni, Gdańsku, na targach turystycznych, za granicą
2024-04-23